.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در حاشیه سخنرانی های سالگرد دولت تدبیردر مازندران
جشن ها ی 24 خرداد ؛ اعتدال یا تند روی؟!
اعتدال همانگونه که از نامش پیداست دوری از تند روی و کند روی در امور است اما بعضی ها آنقدر در مسائل سیاسی غوطه ور می شوند که یادشان می رود مبلغ کدام گفتمان هستند...
جشن ها ی 24 خرداد ؛ اعتدال یا تند روی؟!

شمال نیوز : همزمان با سالروز 24 خرداد و انتخاب حجت الاسلام روحانی بعنوان رئیس جمهور, جشنها و همایش هایی در سراسر کشوربراه افتاد و سخنرانهایی از مرکز به شهرستانها فرستاده شد تا تریبون مناسبی برای دفاع از عملکرد دولت اعتدال گرا فراهم شود.

اما شاید آنچه اتفاق افتاد, در برخی موارد شایسته و در خور نام اعتدال نبود و در برخی جاها نه تنها جاذبه ای وجود نداشت بلکه برای طرفداران اعتدال گرایی واقعی (نه اعتدال سیاسی) دافعه هم پیش آمد.

آنچه در جشن آمل اتفاق افتاد فارغ از حواشی آن اصلا زیبنده نبود و شایسته و بایسته بود برگزارکنندگان آن تدابیر لازم را به خرج داده و از وقوع این اتفاق ناخوشایند جلوگیری می کردند .

البته حواشی جشن آمل به همان شب ختم نشد و پس از این اتفاق ، عده ای آنرا به گردن گروه های نامرئی فشار انداختند و بدون ذکر مصداق مسئولان ارشد شهرستان را ناتوان از تامین امنیت آن خواندند و بیانیه ها صادر کردند ولی خوشبختانه اینبار کار به دعوت برای مناظره کشیده نشد !!! 

از سویی برخی نیز این اتفاق را خودزنی برخی دیگر قلمداد کردند و اعتقاد داشتند این گروه قلیل  برای ناکارمد جلوه دادن فرماندار و گماردن گزینه خود ، از هیچ اقدامی فروگذار نمی کنند .

اظهار نظر درباره حواشی این جشن ضلع سومی هم داشت . عزت الله یوسفیان ملا با رد هر دو دیدگاه ، از اساس همه اتفاقات را تکذیب و قطع برق را اتفاقی متداول خواند .

اما از آمل که بگذریم صالحی امیری, بعنوان یکی از مهمترین  سخنرانها در قرعه مازندران افتاد و در برخی از سخنرانی هایش مانند جشن 24 خرداد در ساری و قائم شهر, با حمله و تند روی به برخی دیگر تاخت و ادبیاتی را بکار برد که بخش دیگری از جامعه را هدف قرار می داد.

وی با اشاره به انتخابهای صورت گرفته در قبل (که مقام معظم رهبری از آنها بعنوان یک پیروزی بزرگ برای ملت ایران نام برد) مدعی شد, " عده ای در گذشته تلاش داشته اند که رأی در صندوق ها را تزیینی کنند " و در جایی دیگر در همین جشن ها با اشاره به دولت قبل گفت: گفتمان(عدالت) بر اساس افراط گری، هرج و مرج و در شرایط سختی به وجود آمده بود و نتیجه فرایند گفتمان عدالت شرایطی ایجاد کرد که در صندوق اعمال قدرت کند.

رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی کشور با بزرگنمایی مشکلات در دوران قبل از 24 خرداد افزود : "همچنین در گذشته مواردی چون تجزیه بین الملی، نقص کرامت در عرصه داخلی، فقر، افزایش طلاق، خشونت، فساد اداری و وحشت وجود داشت."

به اعتقاد نگارنده جناب صالحی امیری باید بداند اینکه در گذشته مشکلاتی وجود داشت بر کسی پوشیده نیست اما تشریح مشکلات گذشته و تبلیغ و بزرگنمایی از وضع موجود شاید خوراکی برای رسانه ها فراهم کند اما در کنار آن برخی را به فکر فرو می برد که آیا اکنون در مدینه فاضله ایم ؟

اعتدال همانگونه که از نامش پیداست دوری از تند روی و کند روی در امور است اما بعضی ها آنقدر در مسائل سیاسی غوطه ور می شوند که یادشان می رود مبلغ کدام گفتمان هستند.

همگان باور دارند که مردم بهترین قضاوت کننده اند و اگر سیاست های مثبت و مناسبی در جامعه داشته باشیم خود مردم آنرا درک و تبلیغ می کنند و نیازی نیست که با محکوم کردن دیگران خود را تبلیغ کنیم, که همین مسئله هم سنگ بنای گفتمان اعتدال بود و کسانی که خود را در این دایره تعریف شده می بینند, تکلیف دارند که اینگونه باشند و اینگونه سخن برانند نه تهاجمی و تخریبی چراکه قریب به یقین بیش از 18 میلیون رای که به اعتدال داده شد نشان از خسته شدن مردم از بگو مگوها و تخریب و توهین ها و سوق دادن کشور به سمت آرامش بود.

از بزرگان و مشورت دهندگان واقعی دولت اعتدال و تدبیر امید و شخص رئیس جمهور هم انتظار می رود با کنترل افرادی که با نام دولت شناخته می شوند ولی از مسیر گفتمان دولت خارج می شوند, نگذارند که در همین سال اول انحراف از مسیر طراحی شده اعتدال اتفاق افتد تا اینکه شاهد جریان انحرافی در مسیر دولت اعتدال و تدبیر و امید نباشیم.

انشاالله


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 27 خرداد 1393
مشکلات دوران احمدی نژاد قابل انکار نیست که گفتنش سیاه نمایی باشه! اگر کمی به رفتار،کردار وگفتار دلواپسان دقت کنید متوجه می شوید چه کسانی سیاه نمایی می کنند؟ اصلا" دلواپسی با سیاه نمایی معنا پیدا میکند!
پاسخ ها به این نظر
لطفا نکا را بیشتر از این تحقیر نکنید 28 خرداد 1393
قابل توجه جناب آقای یونسی مرد اخلاق
قابل توجه جناب آقای یونسی مرد اخلاق
قابل توجه جناب آقای یونسی مرد اخلاق

درسی از اخلاق سیاسی حضرت آیت الله مظاهری
واکنش این استاد اخلاق سرشار از درس های بود که دروازه ای از اخلاق در سیاست را به روی ما گشودند. ایشان از دولتمردان خواستند که بدون توجه به شایعات مدیران و کارگزاران خود را برای خدمت رسانی هر چه بهتر و بیشتر به مردم انتخاب نموده و فرمودند: باید بگذاریم دولت در آرامش کار خودش را بکند، مردم به دولت اعتماد کرده اند و حق دولت است که مدیرانش را در مسیر خدمت بیشتر و بهتر به مردم انتخاب نماید، ما تخریب، تضعیف و فشار بر دولت را به هیچ وجه نپسندیده و توصیه نمی کنیم.

.نکای ریکا
نا شناس 27 خرداد 1393
...مردم فراموش نمى كنند اى كاش واقعأ اهل اعتدال. بوديد كه نبوديد ذهن مردم را خسته تر نكنيد اينقدر رنگشان نكنيد از طرف همين مردم به اينجا رسيديد حداقل پاسخ شفاف بدهيد كه چه كرديد؟
تیزبین املی 27 خرداد 1393
سلام جناب اقای یوسفیان نماینده محترم امل اصل رفتن برق یا انداختن اسیره فل فل راتکذیب نکرد نظر ارزشمند بالای سر اکر شما مقداری صبر تا دوستان نظامی وامنیتی ونظر دادستان جهادی شهرستان امل جناب اقای طالبی می داشتید که خدای بدور از جناح بندی سیاسی ییکیر کسانی که جشن اقا امام زمان عج را خراب کردن وبه مردم وخوده نماینده محترم امل واقای حاج احمد ناطق دکتر محمدیور عمران ودیکرمهمانان و عالی ترین شخص استان بی احترامی کردن درحال رسیدکی است مسولین برکذارکننده جشن همکاری لازم با مسولین داشته اند ودارند سعی نشود بین مسولین وکسانی که بریاکننده جشن اختلاف بیندازید به کوری چشم بدخواهان مسولین ومردم باهم هستند شیاطین در حال شناساهی وبهمردم معرفی خواهند شد دیدید تمام مسولین باهم بودن تکفیریها از اتحاد دست به چنین کاری زند نامردها اسیره فل فل را بین فرزندان وزنان و حریم ناموس مردم حمله کرده وجشن اقا امام زمان عج وبی احترامی به مهمان اقا کردن ودل اقارا به درد اوردن
پاسخ ها به این نظر
آملی 28 خرداد 1393
نیاز به بررسی نداره . کار کار کسانی بود که مخالف فرماندار ارزشی آمل بودند . اسم این کارشون هم خودزنی بود .
نا شناس 28 خرداد 1393
احسنت به نگارنده
نا شناس 28 خرداد 1393
علت تحريمهاي ظالمانه وفشاراقتصادي به مردم فتنه 88بودكه افسادطلبان وكارگزاراني ها باهماهنگي غربيها جهت بازگشت به قدرت دولت راتحت فشارقراردادند
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 28 خرداد 1393
آقای کارشناس علت این همه بدبختی و فشار بی مدیریتی آقای رئیس جمهور سابق بود که نسنجیده عمل میکرد همانطوری که شما نسنجیده حرف میزنی
نا شناس 28 خرداد 1393
و همین طور قضاوت نسنجیده ی شما در ارتباط با رئیس جمهور قبلی
حمید 28 خرداد 1393
انصافا هجمه ها ومخالفتهایی که هم اصولگرایان وبخصوص اصلاح طلبها دردوره احمدی نژاد برعلیه او ودولت اوداشتند بیشتر بود یا الان که همه وهمه ششدانگ پشتیبان دولتند
نا شناس 28 خرداد 1393
نسنجيده يعني چه يعني حقوق افراد بازنشته تا قبل از سال 84 حقوق شان 25000 تومان بود و بعد آن شد 500000 تومان يا خانواده اي كه مرد خانواده را از دست مي داد حقوق زن خانواده عوض اينكه تا سال 84 بيشتر شود حقوق آن 70 درصد پرداخت مي شد ولي بعد از سال 84 تمام حقوق پرداخت شد.يا افراد كم درآمد با 7 ميليون تومان داراي خانه شدند اگر اين نبود شايد تا 30 سال ديگه هم داراي خونه نمي شدند يا اينكه تمامي كساني داراي مدارك فني و حرفه اي بودند توانستند خودشان را بيمه كنند يا باغدارها هم همين وبيشتر كشاورزان يا اينكه در شرايط سخت بنزين رو سهميه بندي كردن وبه مردم يارانه دادندو...
البته اين دولت تنها كاري كه كرده تاالان اين بوده كه طرح تحول سلامت را اجرا كرده كه خدايش خيلي خيلي مورد رضايت مردم بوده البته فعلا
سعید 28 خرداد 1393
به نظرم حرف های صالحی امیری خالی از عیب بود . مرزهای اعتدال هم در این سخنان شکسته نشد . لطفا جوسازی نشود . در آمل هم مشخص است چه کسانی جلسه را خراب کردند .مسئولیت حفظ امنیت برنامه با فرماندار بود که ناتوان عمل کرد و باید تغییر کند .
پاسخ ها به این نظر
عمو سبزعلی 28 خرداد 1393
پس بگو . مقصر فرماندار آمل بود و باید عوض بشه . کورخوندی آقای آ......
شما و دارودسته ات فکر کردید با این کارها می تونین رسولی رو خراب کنید . درستون رو مردم خوندند .
معتدل 28 خرداد 1393
واقعا آقا سعید ؟!!!!
خالی از عیب بود ! این آقا فقط فحش خاتواده به احمدی نژاد نداد . اعتدال واقعی نداید لااقل با ادب باشید .
سید کمال موسوی 28 خرداد 1393
با سلام بقول شما و صالحی اگر در گذشته مشکل بوده بله گیرم حرف شما درست . شما بعنوان متصدی امور در این دوره چیکار کردید امار بدید ک ما هم بگیم اره شما هم کار کردید برای این مردم. نیایید حرفای کلیشه ای نزنید.
در ضمن با حرف دوست عزیز حمید موافقم ... تنها کشوری بودیم ک در دولت 9-10 رئیسش معلوم نبود برای اداره کشور با طیف خالف کشور مبارزه کنه یا خالفان خارج نشین..
سید 28 خرداد 1393
من هم در ساری بودم و هم در قائم شهر . خیلی ها که اصلا در پیروزی روحانی نقش نداشتند در جلسه میدان داری می کردند و امثال من که شب و روز برای پیروزی روحانی از زندگیمان مایه گذاشتیم در حاشیه بودیم .
مرتضی 27 خرداد 1393
متاسفم بنربزرگ خاتمی مرد شماره یک فتنه درسالن هلال احمر چی کارمی کرد؟
پس به قول رهبری گناه بزرگ که همان ظلم به نظام بود چی میشه؟
خوبه خودخاتمی گفته تقلب اسم رمزبوده؟
بااین کارها نمی تونند خاتمی روتبرئه کنند؟!
منصور 29 خرداد 1393
اقای رمدانی خیلی چیز عجیبی نیست این مسئله
وقتی معاون سیاسی امنیتی استاندار همین چند روز پیش در ساری سالن هلال احمر می گویند شماها اگه دلواپس هستید دلواپس میلیاردها اختلاسی باشید که در زمان شما انجام شد و.....
اینطور حرف زدن چه معنی میده؟
جز متهم کردن دیگران؟
راستی سند و مدرکی هم هست که در این اختلاسها اشخاص مورد اشاره آقای یونسی دست داشتند و اگر نیست و نبود یک شخص مهم سیاسی در استان که ادعای آرامش جامعه و اعتدال هم دارند چرا باید اینطور بی پروا حرف بزنه
من همون روز از اعتدال قطع امید کردم و همه اینها رو سیاسی بازی برای اوردن رای میدونم با نوشته شما هم کاملا موافقم که فرق هست بین اعتدال واقعی و اعتدال سیاسی

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.091 seconds.